Pepernoten potjes voor Sint & Piet

zaterdag 12 november 2016

Sinterklaas is in het land! Ik herhaal: SINTERKLAAS IS IN HET LAND! Ook al ben ik onderhand volwassen, ik kijk nog elk jaar naar de intocht van Sinterklaas op tv. Vandaag was het weer zover en kon ik voor het eerst in 6 jaar weer 'ns live kijken. Bij de intocht van de Sint en zijn Pieten hoort natuurlijk ook wat speciale decoratie.. De volgende doe-het-zelf is de makkelijkste zelfgemaakte Sinterklaas deco ooit!

























Wat je nodig hebt:
Weck- of oude jampotten
Sinterklaas/Piet poppetjes
Alleslijm
Snoepgoed

Zoals ik al zei, dit is de makkelijkste DIY ooit, want het wijst zich vanzelf. Bevestig de figuurtjes op de deksels van de potten met lijm en laat deze vervolgens goed drogen. Vul vervolgens de potjes met snoepgoed en klaar is je decoratie!

























Ik had dit idee al een tijdje, maar kon maar geen Sint en Piet poppetjes vinden. Vandaag, op de intochtdag, was ik met mijn moeder bij de Kruidvat en zag ik een klein doosje van Lego. Helaas geen Sinterklaasje erin maar wel meerdere Pietjes. Opzoek naar een Sinterklaasje besloot ik bij Bart Smit binnen te lopen en vond ik een doosje Lego met Sint, Piet én Americo. Helaas was het paard iets te groot voor mijn deksel, maar het kopen van deze set was het volkomen waard. Het drietal + extraatjes zoals zak en cadeautjes koste nog geen €3,- en ik kreeg er ook nog een klein zakje kruidnoten, een Sinterklaas doe-boekje en een cd vol Sintliedjes!

Q: versier jij je huis een beetje voor Sinterklaas en zo ja, maak je het dan ook zelf?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk dat je een reactie achterlaat!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS